Korjauskummit //
KEVENNÄ / SYVENNÄ

”Vitoset olivat siitä hyvä luokka, että he ovat pian jo nuoria ja itsenäistyvät kaupungille. Tällaisen toiminnan kautta lasten on mahdollisuus saada omakohtaisia mielikuvia kaupunkitilasta, sen rakentumisesta ja itsestään sen aktiivisina toimijoina.”
Laura Kauppinen, museolehtori, Keravan taidemuseo

Kevennä

  • Mallin osioita voi mainiosti toteuttaa myös erillisinä. Ottakaa lähtökohdaksi sekä aikuisia että lapsia kiinnostava julkinen rakenne tai taideteos lähistöltä ja poimikaa alta sopivimmat keinot käsittelyyn:
  • 1) Vauriokartoitus kohteesta 2) Omia satuja tai muunlaisia tekstejä kohteesta 3) Pienimuotoinen kohteen puhdistus- tai kunnostustyö, talkoolaisina tai apulaisina toimiminen. 4) Kohteen kunnostustöiden seuraaminen, tiedottaminen ja raportointi.

Syvennä

  • Täysipainoisena toteutettu malli on jo sinällään varsin syvällinen. Lisäpontta kaipaava voi ottaa vielä mukaan kodin ja koulun yhteistyön. Kunnostettavasta kohteesta ja lasten osallistumisesta voi yhdessä järjestää erityisen illan vanhemmille ja kotijoukoille.

Valitse osio